Szkoła oferuje wyjątkowy, niestandardowy, żywy program nauczania, który rozwija umiejętność samodzielnego myślenia, a także uczy tworzenia projektów, wzajemnej komunikacji i prezentacji; program wzbogacony o wiele interesujących form aktywnego rozwoju i zajęcia poza murami budynku szkolnego. Nasi Uczniowie mają możliwość eksperymentowania, odkrywania świata przyrody, kultury i nauki podczas wycieczek szkolnych, wyjazdów, wyjść do różnych, ciekawych miejsc czy obiektów.
- II ETAP EDUKACYJNY
II etap edukacyjny obejmuje klasy IV – VI
Na tym etapie realizowane są następujące przedmioty:
- JĘZYK POLSKI (odbiór wypowiedzi i wykorzystanie zawartych w nich informacji, analiza i interpretacja tekstów kultury, tworzenie wypowiedzi w języku polskim)
- JĘZYK OBCY NOWOŻYTNY (znajomość środków językowych, rozumienie i tworzenie wypowiedzi w języku obcym, przetwarzanie i reagowanie na wypowiedzi) – w naszej szkole to język angielski, a jako drugi język hiszpański.
- HISTORIA (chronologia, analiza i interpretacja historyczna, tworzenie narracji historycznej, zainteresowanie problematyką społeczną, współdziałanie w sprawach publicznych)
- PRZYRODA (stawianie hipotez na temat zjawisk i procesów zachodzących w przyrodzie i ich weryfikacja, praktyczne wykorzystanie wiedzy przyrodniczej, poszanowanie przyrody, obserwacje, pomiary i doświadczenia) – klasa IV
- BIOLOGIA (badanie życia i organizmów żywych) – klasa V-VI
- MATEMATYKA (sprawność rachunkowa, wykorzystanie i tworzenie informacji, modelowanie matematyczne, rozumowanie i tworzenie strategii)
- ZAJĘCIA KOMPUTEROWE/INFORMATYKA (bezpieczne posługiwanie się komputerem i jego oprogramowaniem, świadomość zagrożeń i ograniczeń związanych z korzystaniem z komputera i internetu, komunikowanie się za pomocą komputera i technologii informacyjno – komunikacyjnych, wyszukiwanie i wykorzystywanie informacji z różnych źródeł, opracowywanie za pomocą komputera rysunków, motywów, tekstów, animacji, prezentacji multimedialnych i danych liczbowych, rozwiązywanie problemów i podejmowanie decyzji z wykorzystaniem komputera. wykorzystywanie komputera do poszerzania wiedzy i umiejętności z różnych dziedzin, a także do rozwijania zainteresowań)
- ZAJĘCIA TECHNICZNE (rozpoznawanie i opis działania elementów środowiska technicznego, planowanie i realizacja praktycznych działań technicznych (od pomysłu do wytworu), sprawne i bezpieczne posługiwanie się sprzętem technicznym) ? klasa IV-VI
- WYCHOWANIE FIZYCZNE (bezpieczne uczestnictwo w aktywności fizycznej o charakterze rekreacyjnym i sportowym ze zrozumieniem jej znaczenia dla zdrowia, udział w aktywności fizycznej ukierunkowanej na zdrowie, wypoczynek i sport, stosowanie zasad bezpieczeństwa i zasad fair play podczas aktywności fizyczne, poznawanie własnego rozwoju fizycznego i sprawności fizycznej oraz praktykowanie zachowań prozdrowotnych)
- RELIGIA z wykorzystaniem Katechezy Dobrego Pasterza (rozwijanie poznania wiary, wychowanie liturgiczne, formacja moralna, nauczanie modlitwy)
- MUZYKA (odbiór form muzycznych, ekspresja przez muzykę, analiza i interpretacja utworów) – klasy IV-VI
- PLASTYKA (percepcja sztuki. ekspresja przez sztukę, recepcja sztuki) – klasy IV-VI