Integracja
Integracja to współdziałanie w jednej grupie/klasie dzieci o standardowych potrzebach edukacyjnych i dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Dzieci neurotypowych i dzieci ze spektrum autyzmu, najczęściej z Zespołem Aspergera ale też innymi wyzwaniami rozwojowymi, jak Zespół Downa. Dzięki wspólnemu wzrastaniu, uczeniu się od siebie wzajemnie, dzieci nabywają oprócz edukacji akademickiej, zdolność do porozumienia z różnymi osobami w różnych sytuacjach społecznych. Wierzymy, że jest to inwestycja nie tylko tu i teraz ale na całe życie, które stoi przed naszymi elipsoidowymi dziećmi i uczniami.
W przedszkolach i szkołach integracyjnych grupy/klasy są co do zasady są bardziej kameralne niż to ma miejsce w placówkach ogólnodostępnych. W każdej grupie pracuje przynajmniej dwóch nauczycieli-wychowawców oraz specjaliści, po to by wszystkie dzieci miały zapewnione odpowiednie wsparcie. Pedagodzy specjalni, logopedzi, psycholodzy, fizjoterapeuci i terapeuci integracji sensorycznej, na co dzień są obecni w życiu przedszkola i szkoły, przez co wszystkie dzieci są pod stałą opieką. Specjaliści prowadzą raz w tygodniu zajęcia dla całej grupy/klasy monitorując na bieżąco sytuacje danej społeczności.